Táborový deník – Raná u Loun 2024

Konečně se nám sešly všechny příspěvky k modelářskému soustředění mládeže na Rané u Loun. Fotografie tentokrát dodali dva Petrové – Blaschka a Budai. Ve fotodokumentaci ještě narazíte na třetí soubor – kopie výsledkových listin celotáborové soutěže o nejzdatnějšího modeláře. I když tento soubor bude zajímat spíš jen přímé účastníky a pořadatele tábora, akceptoval jsem jejich přání mít veškerou dokumentaci k táboru na jednom místě. Táborový deník, stejně jako loni, dodal Jirka Havlíček. Jen jej, hlavně v závěru, musel doplnit pan vedoucí Blaschka, neboť kluci Havlíčkovi odjeli domů dříve na nějakou důležitou rodinnou oslavu.

Táborový deník 2024

Neděle 11.8.2024:  První den jsme přijeli a potom jsme postavili stany, vynesli věci do dílny, potom co jsme vynesli věci, jsme už asi hodinu čekali a potom nás hlavní vedoucí seznámil jak bude tábor následovat a to bylo za první den vše.

Pondělí 12.8.2024: Druhý den jsme vstali v 7:30 a následně byla rozcvička, po rozcvičce jsme se sešli na snídani a udělali si hygienu, během snídaně nás vedoucí seznámil s průběhem dne, po snídani jsme šli pracovat do dílny, mladší žáci stavěli vystřelovala na soutěž, která se měla konat v úterý odpoledne, to jsme asi tři hodiny pracovali a potom jsme jeli na oběd zhruba v 12:30, to jsme měli vývar s játrovými knedlíčky a jako hlavní chod šunkofleky. Po obědě jsme měli odpolední klid a po odpoledním  klidu jsme šli do bazénu, po tom co jsme se ochladili, jsme šli zpátky do dílny a pracovali až do večeře a ještě kousek před večeří jsme měli modelářskou soutěž postavit puzzle v kostkách a na každé straně bylo letadlo s kopcem Ranou. K večeři jsme měli řízky s bramborem a salátem, po večeři jsme ještě chvíli pracovali a potom služba zametla a my se vykoupali a chystali se na noční klid.

Úterý 13.8.2024: Třetí den jsme vstali, hned udělali rozcvičku a šli na snídani. Po snídani jsme šli pracovat do dílny, během pracování v dílně byla soutěž drát, pracovali jsme tak do 12:30 a potom jsme jeli na oběd, po obědě byl odpolední klid a po klidu jsme šli do bazénu. Po bazénu byla soutěž kýble, to byly dva týmy a seděli za sebou, jeden kapitán naváděl ty ostatní, poslepu na židlích lili z kýble do kýblu vodu. Poté jsme šli pracovat do dílny na letadlech. Zhruba v 18:00 jsme šli létat na dráhu a Vítek rozbil při prvním letu A1 (ájedničku) na trosky a mně se vítr opřel do letadla a strhnul ho na zem, jelikož hodně foukalo,  tak jsme létání raději ukončili a šli znovu pracovat. Ale za chvíli jsme museli uklidit dílnu jelikož bylo 21:00. A hned ráno a zhruba v 5:00 dělali mladší žáci bordel. To je vše.

Středa 14.8.2024: Čtvrtý den jsme vstali jako vždy v 7:30, udělali si rozcvičku a hned potom šli na snídani, po snídani jsme šli pracovat do dílny, během pracování byla soutěž kuličková dráha na dálkové ovládání, hned potom byl oběd a k obědu bylo rýže s masem a čočková polévka, odpoledne byl odpolední klid a hned po klidu jsme šli pracovat do dílny. Při pracování byla chvíli pauza a to byla další soutěž přenášení vody v puse to bylo: že jsme nasávali  brčkem vodu, oběhli židli a vyplivli do takový trubky a dokud nevyplaval míček, tak jsme to opakovali, poté jsme opět pracovali, k večeři jsme měli špagety a po večeři Vítek a Jakub zkoušeli opravit RC model, který jsme dostali od pana vedoucího. Když ho šli vyzkoušet, tak Víťa se toho ujal a jako první let to hned naboural, druhý let taky a plno jsme zjistili, že to letadlo bylo špatně nastavené, ale naštěstí se zlomila jenom vrtule, letadlo přežilo, ale už bylo skoro devět hodin a šli jsme uklízet do dílny.

Čtvrtek 15.8.2024: Pátý den jsme vstali, nasnídali se a udělali si rozcvičku, poté jsme šli pracovat do dílny, během pracování byla soutěž šrouby, to bylo, že jsme museli šrouby namotat na matky v co nejkratším čase. Mladší žáci dostavovali vystřelovadla na večerní soutěž, k obědu bylo kuře na paprice. Po obědě jsme přijeli zpět do tábora, pak byl  odpolední klid a v 14:30 byla soutěž plavání na destičce pomocí nohou přeplavat bazén co nejrychleji, poté jsme šli znovu stavět letadla a mladší žáci vystřelovadla, poté byla večeře, k večeři jsme měli rizoto, po večeři byla soutěž vystřelovadel a házedel, jenže kvůli krátícímu se dni bylo světlo menší a menší, tak jsme museli soutěž odložit na další den a to je tohodle dne konec.

Pátek 16.8.2024: Šestý den jsme normálně jako vždy vstali, šli na rozcvičku, po rozcvičce jsme šli na snídani, po snídani jsme šli jako vždy stavět, já už mám hotové křídlo RC a výškovku a směrovku, Vítek dodělával házedlo, které minulý rok na tomhle táboře rozdělal, Tonda začal novou A3 a Šimon dodělával A1 (Tonda). Jsme jeli na oběd, k obědu jsme měli rajskou s knedlíkem a polévku, pak jsme se  vrátili zpět do tábora, to jsme měli odpolední klid a po klidu jsme se šli koupat do bazénu. Poté, co jsme se vykoupali, jsme šli pracovat, každý pracoval na tom svém letadle, pracovali jsme tak čtyři hodiny a poté jsme jeli na večeři, k večeři jsme měli konečně smažák s hranolky. Po večeři byla netradiční soutěž duely, to bylo, že jsme byli dva, každý měl tři pokusy, létali jsme najednou a kdo měl víc, dostal bod, kdo měl tři body, vyhrává a postupuje dál, ve finále jsme byli já a Vítek a Vítek vyhrál asi o 10 desetin vteřiny, poté se setmělo a duel vystřelovadel jsme nestihli kvůli soumraku, který nastal a letadla by jsme pak nenašli, poté jsme si udělali hygienu a připravili se na noční klid, který byl v 22:00.

Sobota 17.8.2024: Sedmý den jsme jako vždy udělali rozcvičku, nasnídali se a dnes jsme se začali připravovat, že budeme odjíždět dřív, ostatní normálně pokračovali ve stavění dál.

A takto Jirku doplňuje vedoucí tábora, Petr Blaschka

Neděle, 11.8.2024: Příjezd naší posádky na Ranou v 16:00, do 17:00 hodin příjezd ostatních.

Pondělí, 12.8.2024: Příjezd Šimona dle plánu. Úklid ve stanech se letos nebude bodovat, pouze kontrolovat. Všichni začnou stavět vystřelovadlo.

Úterý, 13.8.2024: dopolední soutěž “Drát”. Pokračuje stavba vystřelovadel. Kdo má hotovo, pracuje na svém vlastním modelu, který si přivezl na tábor.

Středa, 14.8.2024: soutěž “RC kulička”.

Čtvrtek, 15.8.2024: večerní soutěž házedel a vystřelovadel.

Pátek 16.8.2024: dopolední soutěž “Aku šroubovák”. Po večeři létání s házedly a vystřelovadly.

Sobota, 17.8.2024 (hlavní zpravodaj odjíždí, proto se pan vedoucí rozepisuje): dopolední soutěž “Žlab”. Odjezd Jirky a Víti Havlíčkových před obědem. Odpoledne běh na Ranou – všichni v pořádku doběhli (došli). Jedno zklamání – “Skleník” je z technických důvodů zavřený. Chlapci dokončují práci na svých modelech. Poslední létání s větroni, Šimonovi se moc nechtělo. Místo večeře na Rané v “Občerstvení Doma”, opékání špekáčků na letišti. Vyhlášení výsledků celotáborové soutěže a samostatně i běhu na Ranou. Poděkování všem za pomoc.

Neděle, 18.8.2024: společný úklid, balení a postupný odjezd účastníků (dětí). Někteří dospělí ještě chvíli zůstávají.